Τετάρτη 22 Οκτωβρίου 2008

Επιστολή προς Συντονιστική Επιτροπή Προγράμματος Προϋπηρεσιακής Κατάρτισης

13 Οκτωβρίου 2008
ΜΕ ΤΟ ΦΑΞ
Συντονιστική Επιτροπή
Προγράμματος Προϋπηρεσιακής Κατάρτισης

Πορίσματα άτυπης συνέλευσης εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα Προϋπηρεσιακής Κατάρτισης.

Σας ενημερώνουμε ότι στις 8/10/2008 πριν από τη συνάντηση με τον Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού πραγματοποιήθηκε μια άτυπη συνέλευση εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στο Πρόγραμμα Προϋπηρεσιακής Κατάρτισης με σκοπό τη συγκέντρωση των διαφόρων προβλημάτων που έχουν προκύψει σχετικά με την εφαρμογή του εν λόγω Προγράμματος. Σε συνέχεια λοιπόν της προφορικής παράθεσης των ζητημάτων ενώπιον του Υπουργού, αυτά εν συντομία παρατίθενται πιο κάτω:
1. Το όλο πρόγραμμα όσο και αν επιμένουν οι αρμόδιοι να το ονομάζουν «Προϋπηρεσιακή Κατάρτιση» για το μεγαλύτερο μέρος των συμμετεχόντων, εδώ και πολλά χρόνια, είναι «Ενδοϋπηρεσιακή Κατάρτιση» και κατά συνέπεια αποτελεί επιπλέον των ωρών εργασίας, πάμπολλες εξουθενωτικές ώρες κατάρτισης, που ένας φυσιολογικός άνθρωπος αποκλείεται να μπορεί να ανταπεξέλθει πλήρως στις απαιτήσεις του προγράμματος, αλλά και στις απαιτήσεις της εργασίας στο Δημόσιο Σχολείο. Εκτός λοιπόν από το ερώτημα ποιος τελικά ζημιώνει, τίθεται και το ερώτημα της νομιμοποίησης του εργοδότη- Υπουργείου Παιδείας και Πολιτισμού (ΥΠΠ) να υποχρεώνει τον εργοδοτούμενο σε τόσες πολλές υποχρεωτικές ώρες κατάρτισης χωρίς καμιά μάλιστα αποζημίωση (επίδομα). Το δε ζήτημα του επιδόματος εμπίπτει και ως ζήτημα διάκρισης στην εργασία (κάτι που απαγορεύεται ρητά από την Νομοθεσία), αφού μόνο οι διορισμένοι εκπαιδευτικοί που παρακολουθούν αυτό το πρόγραμμα δεν παίρνουν επίδομα, ενώ σε όλα τα άλλα προγράμματα επιμόρφωσης του ΥΠΠ, παλαιότερα και νέα, δίνεται επίδομα κατάρτισης.
2. Όσον αφορά το Υποχρεωτικό Μάθημα Ενημέρωσης του γνωστικού αντικειμένου είναι αδιανόητο να υποχρεώνονται να το παρακολουθήσουν άτομα που τέλειωσαν τις σπουδές τους ή μεταπτυχιακό στο αντικείμενό τους πριν μόλις μερικά χρόνια, με ύλη του 1ου έτους του πτυχίου και με υποχρέωση μάλιστα να εξετάζονται σε πολλαπλά Quizzes. Τίθενται με τον τρόπο αυτό σε αμφισβήτηση τα πτυχία και οι μεταπτυχιακοί τίτλοι. Πρέπει να αναφερθεί ότι για το θέμα αυτό έγιναν, όπως ενημερωθήκαμε, διαμαρτυρίες και κατά την περσινή περίοδο χωρίς όμως δυστυχώς να ληφθούν υπόψη.
3. Ο κανονισμός που δεν επιτρέπει καμία απουσία χωρίς την δικαιολόγηση με χαρτί από γιατρό θεωρείται παρατραβηγμένος και παράλογος. Δεν λαμβάνει καθόλου υπόψη οικογενειακές ή προσωπικές ή κοινωνικές υποχρεώσεις των συναδέλφων.
4. Οι διαλέξεις πρέπει επιτέλους να γίνονται σ’ όλες τις επαρχίες ώστε να μην επιβαρύνονται οι εκπαιδευτικοί, με ακόμα μερικές εξαντλητικές ώρες δρόμου με αποτέλεσμα από την κούραση να κινδυνεύει και η σωματική τους ακεραιότητα. Σημειώνουμε ενδεικτικά ότι υπάρχουν εκπαιδευτικοί που χρειάζεται να φύγουν από το σπίτι πριν τις 6.00π.μ. και επιστρέφουν πίσω στις οικογένειές τους στις 9.00μ.μ. Αν αυτό αποτελεί όραμα κατάρτισης για μια καλύτερη κοινωνία ή συμφιλίωση της οικογενειακής ζωής με την εργασία το αφήνουμε στην κρίση σας.
5. Με το πιο πάνω θέμα συνδέεται και το ζήτημα των διευκολύνσεων των συναδέλφων, που έπρεπε να τυγχάνουν από τα σχολεία ιδίως όταν έρχονται από απομακρυσμένες περιοχές, το οποίο δεν έτυχε της πρέπουσας ρύθμισης με αποτέλεσμα να επαφίεται στην καλή θέληση του προγραμματιστή του κάθε σχολείου να το πράξει, κάτι που ασφαλώς δεν θα μπορούσε να ισχύει για όλα τα σχολεία, αφήνοντας έτσι αρκετούς συναδέλφους εκτεθειμένους σε ένα αγώνα δρόμου για να προλάβουν τις διαλέξεις. Πολύ μεγάλο πρόβλημα δημιουργεί και η ρύθμιση που απαιτεί για μερικές βδομάδες οι συνάδελφοι που παρακολουθούν το Πρόγραμμα στη Λεμεσό να έρχονται πλήρως στη Λευκωσία για τις διαλέξεις συγκεκριμένου μαθήματος. Αυτό ασφαλώς δεν λήφθηκε καθόλου υπόψη από τους προγραμματιστές των σχολείων Λεμεσού και Πάφου γεγονός που οδηγεί σε ανυπέρβλητα για την ώρα προβλήματα.
6. Σε πολλά μη εξεταζόμενα μαθήματα υπάρχει υποχρέωση για τεράστιες μελέτες ή εργασίες γεγονός που ξεφεύγει, κατά τη γνώμη μας, του στόχου του προγράμματος για κατάρτιση των εκπαιδευτικών ώστε να μπορούν να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες της σύγχρονης εκπαίδευσης και προσθέτουν πολύ επιπλέον φόρτο στο εξουθενωτικό πρόγραμμα.
7. Στα πλαίσια του Προγράμματος δίνεται έμφαση σε διάφορες σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις διδασκαλίας, οι οποίες είναι εμφανές ότι δεν εφαρμόζονται από την μεγάλη πλειοψηφία των ακαδημαϊκών που συμμετέχουν στο ίδιο Πρόγραμμα.
8. Μαθήματα που παρακολούθησαν συνάδελφοι με επιτυχία σε Μεταπτυχιακά Προγράμματα που δεν έχουν ακόμα ολοκληρωθεί, σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα αφορούν το ίδιο το Πανεπιστήμιο Κύπρου και τον ίδιο διδάσκοντα, είναι παράλογο να μην αναγνωρίζονται και να υποχρεώνονται να τα ξαναπαρακολουθήσουν.
9. Σε κάποιες ειδικότητες με λίγους συμμετέχοντες (π.χ. Γεωγράφους και Βιολόγους) τα μαθήματα γίνονται από κοινού με αποτέλεσμα να απασχολούνται οι συνάδελφοι για κάποιες ώρες με αντικείμενα που δεν έχουν σχέση με τα δικά τους.
10. Υπάρχει τεράστιο πρόβλημα με τη ρύθμιση που έχει γίνει για την Σχολική Εμπειρία το 2ο εξάμηνο. Με την ρύθμιση αυτή υποχρεούνται όλοι όσοι δεν δουλεύουν στο Δημόσιο Σχολείο, αλλά κάπου αλλού, να παρευρίσκονται 3 ολόκληρες μέρες της εβδομάδας σε Δημόσιο Σχολείο για ολόκληρο σχεδόν το ακαδημαϊκό εξάμηνο. Άρα αναγκαστικά τους υποχρεώνει ή να παραιτηθούν από την υφιστάμενη δουλειά τους ή να εγκαταλείψουν το Πρόγραμμα και ουσιαστικά να παραιτηθούν από οποιαδήποτε προοπτική εργοδότησης στη Δημόσια Εκπαίδευση. Αν βέβαια εγκαταλείψουν την υφιστάμενη δουλειά τους (χωρίς μάλιστα να τους δίνεται κανένα επίδομα κατάρτισης πλέον), κανένας δεν τους εγγυάται ότι θα εργοδοτηθούν σίγουρα στο επόμενο έτος. Πρέπει πιστεύουμε να αναθεωρηθεί η ρύθμιση αυτή και να παρασχεθούν διευκολύνσεις στους συναδέλφους αυτούς διότι θα βρεθούν έναντι πολύ δύσκολου διλλήματος με μεγάλες οικονομικές και κοινωνικές – οικογενειακές προεκτάσεις.

Αντιλαμβάνεστε ότι τα ζητήματα που θέτουμε είναι πολύ σοβαρά και είμαι βέβαιος ότι θα επιληφθείτε άμεσα ώστε το όλο Πρόγραμμα να μπει σε πιο γερές βάσεις, κάτι που επιθυμούμε όλοι.


Εκ της Άτυπης Συνέλευσης,



Κυριάκος Ματθαίου
(τηλ. 99699689)

Κοινοποίηση:
Υπουργό Παιδείας και Πολιτισμού,
Επίτροπο Διοικήσεως,
Πρόεδρο Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας,
Πρόεδρο Συμβουλίου Παιδείας,
Πρόεδρο ΟΕΛΜΕΚ,
Πρόεδρο ΟΛΤΕΚ.

Δεν υπάρχουν σχόλια: